OPIS TERAPII

Fizykoterapia

Fizykoterapia jest jedną z form fizjoterapii, w trakcie której na organizm pacjenta oddziałuje się różnymi bodźcami fizycznymi, poprzez specjalnie skonstruowane do tego celu urządzenia medyczne, które wykorzystują ciepło, zimno, fale elektryczne, światło i innego rodzaju impulsy. Takie zabiegi terapeutyczne poprawiają sprawność narządów, zwiększają wydajność organizmu, niwelują ból, zmniejszają stany zapalne, a także wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego.

Terapia falami uderzeniowymi

za pomocą specjalnego aparatu fale uderzeniowe(akustyczne) przenoszą energię w bolące miejsce, znajdujące się w układzie mięśniowo- szkieletowym i ścięgnach. Poprzez dostarczoną energię następuje proces leczenia oraz regeneracja ścięgien i tkanki miękkiej. Dzięki zastosowaniu tej metody zmniejsza się napięcie mięśni, następuje zahamowanie skurczów, co prowadzi do całkowitej eliminacji bólu. Terapia falami przyśpiesza w dużym stopniu gojenie się ran, poprzez zwiększenie produkcji kolagenu oraz zwiększenie metabolizmu i mikrokrążenia.

WSKAZANIA DO ZABIEGU

Laser

należy do bardzo skutecznych metod leczenia stanów zapalnych. Wskazaniem do jego zastosowania są wszelkiego rodzaju złamania, skręcenia, uszkodzenia tkanki łącznej oraz torebek stawowych. Terapia odbywa się poprzez naświetlanie poszczególnych punktów na ciele pacjenta, przyrządem emitującym wiązki światła o różnej długości fali i niedużej mocy – ok. 400 miliwatów.

NIEKTÓRE WSKAZANIA:

• Zapalenie zatok,
• Choroba zwyrodnieniowa stawów,
• Zespoły bólowe (łokieć tenisisty, bolesny bark, bóle okolicy lędźwiowo-krzyżowej, ostroga piętowa),
• Stany po urazach (złamania, skręcenia, stłuczenia mięśni i tkanek),
• Reumatoidalne zapalenia stawów,
• Zespoły korzeniowe,
• Neuralgie,
• Owrzodzenie podudzi i in.

Elektroterapia

zabieg polegający na stymulacji organizmu za pomocą mikroprądów – impulsów elektrycznych o małym natężeniu. Elektroterapia jest skuteczną metodą w przypadku występowania ostrych i przewlekłych bólów, a także leczenia stanów pourazowych i zapalnych. Działanie mikroprądów przyśpiesza proces regeneracji tkanek i obrażeń oraz prowadzi do zaniku obrzęków.

obraz

Ogólne wskazania do stosowania elektroterapii:

• nerwobóle
• mięśniobóle
• przykurcze
• przewlekłe zapalenia nerwów, splotów i korzeni nerwowych
• zespoły bólowe stawów kończyn i stawów kręgosłupa (RZS, ZSSK, dyskopatie)
• porażenia wiotkie i spastyczne
• stany zapalne tkanek miękkich i mięśniobóle
• utrudniony zrost kości
• zaburzenia krążenia obwodowego
• zapalenia okołostawowe
• stany pourazowe stawów i mięśni
• stany po udarze i urazie mózgu

Ultradźwięki

jest to technika fizykoterapii wykorzystująca do leczenia fale mechaniczne o częstotliwości 1MHz - 3MHz. Podczas gdy fale przenoszą się na kolejne ośrodki, część energii jest pochłaniana, a część zostaje odbita. Fala wnikająca w tkanki wychyla cząsteczki, tworząc efekt podobny do masażu. Z tego względu metoda ta jest często nazywana wewnętrznym masażem tkankowym. Ultradźwięki powodują rozluźnienie mięśni i mają działanie przeciwobrzękowe, dlatego często są stosowane w przypadku blizn oraz urazów ścięgna.

Ogólne wskazania

• bóle pleców i krzyża,
• rwa kulszowa,
• zespoły bólowe w chorobie zwyrodnieniowej stawów odcinka szyjnego kręgosłupa,