W celu przeprowadzenia kompleksowej terapii, jeśli jest to wskazane, terapię manualną i usprawnianie uzupełniamy zabiegami z zakresu fizykoterapii.

Fizykoterapia to nic innego jak oddziaływanie na organizm pacjenta szeregiem bodźców fizycznych. Wykorzystujemy ciepło i zimno, fale elektryczne oraz elektromagnetyczne, światło o różnym zabarwieniu oraz innego rodzaju impulsy. Dzięki temu uzyskujemy efekt przeciwbólowy, zmniejszamy stany zapalne, poprawiamy funkcjonowanie układu nerwowego.

Nasz gabinet jest wyposażony w urządzenia, za pomocą których wykonamy następujące zabiegi:

Fala uderzeniowa – z powodzeniem włączymy ją do usprawniania przy schorzeniach takich jak: ostroga piętowa, zapalenie ścięgna Achillesa, łokieć tenisisty i golfisty czy zespół cieśni nadgarstka.

Fala uderzeniowa – jest bodźcem akustycznym, który docierając bezpośrednio w miejsce bólu, wpływa na przyspieszenie procesów regeneracji tkanek miękkich. Reguluje również napięcie mięśni, w efekcie czego zmniejszają się dolegliwości bólowe. Fala uderzeniowa, powodując zwiększenie metabolizmu i mikrokrążenia, a także pobudzając produkcję kolagenu, świetnie sprawdzi się w przyspieszeniu gojenia ran.

Elektroterapia – świetnie sprawdzi się jako uzupełnienie terapii: stanów zapalnych, bóli różnego pochodzenia, zapalenia ścięgna Achillesa, urazów narządu ruchu, schorzeń neurologicznych.

Elektroterapia – w tym zabiegu bodźcem, który oddziałuje na tkanki pacjenta, są mikroprądy, czyli impulsy elektryczne o małym natężeniu. Przyspieszając regenerację tkanek i wchłanianie obrzęków, sprawdzi się w terapii ostrego i przewlekłego bólu oraz w stanach zapalnych i po urazach.

Ultradźwięki – będą wskazaniem przy bólach kręgosłupa i stawów, bólach zwyrodnieniowych, ostrodze piętowej, mobilizacji blizny pooperacyjnej.

SIRIO głęboka stymulacja kawitacyjna – jest narzędziem w walce z ostrymi i przewlekłymi dolegliwościami narządu ruchu, m.in. ostrogą piętową, łokciem tenisisty i golfisty, po skręceniach i przeciążeniach stawów, a także przy występowaniu obrzęków, krwiaków i zwapnień.

Ultradźwięki/SIRIO głęboka stymulacja – w tej metodzie wykorzystujemy fale mechaniczne, które wnikając w głąb tkanek, powodują efekt podobny do masażu. I takie też ma oddziaływanie, rozluźnia mięśnie, działa przeciwobrzękowo, a także sprawdzi się w mobilizacji blizn oraz przy urazach.

Laseroterapia – uzupełnia rehabilitację przy chorobach zwyrodnieniowych stawów, zespołach bólowych (w tym łokciu tenisisty), bólach kręgosłupa oraz ostrodze piętowej.

Laseroterapia/laser wysokoenergetyczny – jest to terapia celowaną wiązką światła o różnej długości fali oraz niewielkiej mocy. W fizjoterapii wykorzystujemy jej działanie regeneracyjne oraz niwelujące stany zapalne, otrzymujemy też efekt przeciwbólowy.

Pole magnetyczne – polecane jako uzupełnienie usprawniania po urazach narządu ruchu, przy stanach zapalnych i dolegliwościach bólowych.

SIS super indukcyjna stymulacja – ten rodzaj terapii proponujemy pacjentom ze schorzeniami neurologicznymi, którzy doznali ostrego urazu, przy mobilizacjach stawów oraz dolegliwościach bólowych, zespole cieśni nadgarstka, zespole bolesnego barku, w celu przyspieszenia gojenia np. złamań.

Pole magnetyczne/SIS super indukcyjna stymulacja – jak sama nazwa wskazuje, wykorzystujemy lecznicze właściwości fal magnetycznych. Bodźce docierające do tkanek wpływają na przyspieszenie ich regeneracji, a co za tym idzie – procesów gojenia.

Terapia radiofalowa – wskazana w leczeniu dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa, barków, kończyn dolnych, a także w redukcji obrzęków.

Terapia radiofalowa – fala o częstotliwości radiowej, docierając do tkanek, powoduje ich wybiórcze przegrzanie. Dzięki temu uzyskujemy efekt natychmiastowego rozluźnienia mięśni, ulgi w bólu, a także przyspieszamy regenerację danych struktur.